tisdag 4 november 2014

Readymade avslutad

Jag är nu klar med min ros. 
Jag använde mig av glassplitter som jag limmade ihop med hjälp av en limpistol.
För att glasbutarna skulle sitta ihop använde jag en blomsterpinne som skaft och grund att sätta fast de första glasbitarna på. Detta gjorde det även enklare för mig att hålla i den utan att skära mig. 
Jag använde mig av glasflaskor som jag gjorde sönder med hjälp av en hammare och tyg över för att hindra eventuella glasbitar som flyger iväg.

Efter jag blivit klar med själva rosen var det dags att ordna med presentationen, hur mitt konstverk skulle visas. 
Jag ville ha den på ett pedistal och gjorde därför en liten variant av den, inte så hög för att man skulle få en inblick på hur det kunde se ut.
Tanken var att den skall stå i mitten av ett rum, gärna inne i museum på ett vitt pedistal med glas runtom.
Detta för att då min ros skall representera en allegori -"Att ta något fult och göra det vackert" så är den fortfarande gjort av glas och fortfarande skör och farlig.
Detta konstverk är inget man får röra, utan bara skåda med ögat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar