onsdag 19 mars 2014

MFC - lampan

Idag har jag gjort alla hål i lampan, vilket tog typ hela dagen.. Mååånga hål.
Men jag ritade ut streck med blyerts vart mönstret skulle gå och gjorde sedan prickar med en silverpenna efter bestämda mellanrum (0,5cm eller 1cm).
Sedan gjorde jag hålen med en passare (jag använde den spetsiga metall nålen) eftersom den var i rätt storlek!
Men eftersom jag självklart lyckades göra lite fel med silverpennan som inte kan suddas bort då måste jag måla över det, men det gör jag nästa lektion.






Här kan man se lite att ljuset åker igenom hålen, jag fick provat med mobil lampan bakom så det blev inte så bra ljus men med den guldiga insidan och en vanlig lampa så hoppas jag på ett varmt spridande och mysigt ljus!

Den raden med prickar som är längst till höger blev fel så den skall målas över så fort jag får tid!

Jag glömde ta ett ordentligt kort på resultatet men jag lägger upp det förhoppningsvis i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar