fredag 22 mars 2013

Mönsterdax

I bilden har vi nyligen gjort ett mönster som ska ha symmetri och olika symmetriska transformationer så som transalation och tesselering. Mönstret ska även innehålla spegling och rotation.
Transalation är en upprepning av en figur.
Man kan säga att man kopierar figuren och flyttar den till en annan plats i bilden.
Tesselering är en metod för att skapa en plan yta med hjälp av geometriska figurer utan att det uppstår några tomrum eller överlappningar.
Här är min bild som jag har både använt spegling och rotation i, tror nog det syns på mönstret men lägger också upp en bild på hur grund bilden ser ut som jag sen fixade i photoshop.
Jag lägger upp senare hur den ser med tesselering och transalation.
Mitt mönster har även fått lite effekter då jag har lagt upp det på instagram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar