fredag 22 mars 2013

Inrednings uppgift!

I designen håller jag på att designa ett rum till en tjej i min klass.
Jag har haft ett antal problem med det här projektet så som att jag inte fått rätt mått och heller inte alla mått på hennes rum. Tycker personligen att jag inte fick så mycket information på vad hon ville ha i rummet och vad hon gillar för saker till inspiration.
I själva arbetsprocessen har jag i övrigt inte haft så stora problem förutom att vissa av de saker/möbler jag har valt inte längre finns kvar och har därför haft svårt att kunna rita upp måtten och även veta hur mycket allt kostar.
Det började med att vi skulle ta reda på vad kunden önskade sig, hur hon ville ha sitt rum och göra ett collage med de saker/länder/stilar kunden tycker om.
Sen var det bara att rita upp måtten på rummet och börja få idéer medan man letade på internet efter olika möbler och inredningsdetaljer!
När jag hade valt allt jag ville ha i rummet så gjorde jag ett collage med möblerna och även en lista på vad dom kostar mm.
Efter detta gjorde jag klart ritningen, ritade upp vart alla möbler skulle stå och färglägga allt i två olika vyer, toppvy och "vinkelvy"?
Har hjärnsläpp så kommer inte på vad det heter just nu...
Men jag har bara vinkelvyn kvar att färglägga sen är jag klar!

Le pictures..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar