fredag 8 november 2013

Folklore idéer

Jag har att inspireras mest av Mongoliska mönster och färgen guld (har sett det på många kläder från den stilen).
Men när det gäller övriga färger så tänkte jag trappa ner lite på färgerna och istället välja valnötsträ till stolar bord mm och eventuellt borstat stål på de möbler som kan innehålla nån form av stål.
Jag vill gärna ha lite päls med i vissa möbler då dom förr i tiden använde sig mycket av päls på vinterhalvåret! 
I övrigt blir det nog mörkrött på tyger ch kuddar.

Ett speciellt mönster jag tänkt att ha i min kollektion är en blomma med ett runt mönster i mitten, bilden på detta lägger jag upp så fort den är klar!
Jag kan medela redan nu att cirkelmönstret i mitten är ett mönster som lätt går att hitta på internet fast med små olika detaljer så jag skall nästa lektion leta upp nån sida där det står lite mer om vad dom har för betydelse.

I övrigt går allt bra, jag har kommit på 10 olika produkter och jag fortsätter att försöka komma på saker!
Bilder på dessa kommer också dyka upp här på bloggen så fort jag kommer tillbaka till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar