torsdag 10 oktober 2013

Ny uppgift!

I svenskan och engelskan har vi fått i uppgift att skriva en artikel och måla en bild till det. Vi skall även göra en tidningssida!
Det kluriga med artikeln är att vi ska hitta en gammal myt och göra en ny version av den. 
Min myt handlar on Zeus, att han rymde från sin pappa när han var liten pga att hans pappa försökte äta upp honom 
(Det var modernt att äta folk på den tiden och Zeus pappa brukade äta sina barn).
Men när Zeus var vuxen hämnades han på sin pappa och dödade honom.

Så min version är att sonen har blivit misshandlad sen liten av sin pappa och lyckas vid 15års ålder med hjälp av soc få fosterfamilj, men efter några år hämnas han och dödar sin pappa. 

Jag har totalt glömt att blogga om det innan så jag har hunnit göra rätt mycket! Texten är klar och min första bild är klar.

Bild1 kommer vara en bild av "sonen" 
(Målade av en bild på Frank sinatra)
i akvarell. 
Bild2 blir en bild från brottsplatsen där
Det är markerat vart kroppen låg osv




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar